دسته‌بندی نشده

نکات مهم در خرید کاشی و سرامیک

نکات مهم در خرید کاشی و سرامیک

خرید کاشی و سرامیک برخلاف تصور بسیاری که آن را بک کار بدون مطالعه می دانند نیازمند مطالعه قبل از خرید است. شما در حال خرید لباس خانه خود هستید پس باید نکات مهم را بدانید آنگاه اقدام به خرید نمایید. در نتیجه در این بخش سعی داریم به نکاتی مهمی که قبل از خرید کاشی و سرامیک به شما کمک می‌کند تا آگاهانه و هوشمندانه خرید کنید اشاره نماییم.

انتخاب جنس کاشی و سرامیک

در هنگام انتخاب کاشی و سرامیک حتما به جنس مورد نیازتان توجه داشته باشید و درباره آن تحقیقات لازم زا انجام دهید. امروزه کاشی و سرامیک در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک با توجی به سختی و پروسه ساخت مناسب نصب در فضای خاصی می‌باشد. برای مثال پرسلان‌ها با توجه به سختی و ضد آب بودن بسیار مناسب استفاده در کف ساختمان ها، نمای ساختمان ها، کف حیاط و پارکینیگ می‌باشد. اما یک کاشی ساده دیواری چنین قابلیتی را ندارد.

اگر خرید درجه بندی کاشی و سرامیک یک کار ضرب العجلی است و شما فرصت تحقیق درباره آن را نداشته اید حتما با فروشنده درباره فضای مورد نظرتان صحبت کنید و از راهنمایی‌های وی بهره ببرید

طرح و رنگ کاشی و سرامیک

مثالمان که یادتان است: کاشی و سرامیک مثل لباس فضای شماست در نتیجه اولین چیزی که در این لباس لازم است به آن دقت شود زیبایی و طرح و رنگ آن و مهمتر از همه هم خوانی آن با سلیقه شماست. طرحی را انتخاب کنید که با روحیات شما هم خوانی دارد و علاوه بر آن با فضایی که قرار است در آن نصب شود نیز هم خوانی داشته باشد. برای مثال شما نمی توانید در فضای سرویس بهداشتی از رنگ‌های تیره و دلگیر استفاده نمایید. این رنگ‌ها علاوه بر کوچکتر کردن فضا مانع از رویت آلودگی‌ها می‌باشد که می‌تواند در درازمدت منجر به ایجاد بیمارها و افسردگی در افراد گردد.

پس معقولانه انتخاب کنید و یادتان باشد رنگ‌های روشن و شاد می‌تواند دید افراد را به رندگی بهبود بخشد.

ابعاد کاشی و سرامیک

سومین نکته مهم در خرید کاشی و سرامیک و انتخاب مدل جدید کاشی و سرامیک اندازه و ابعاد آن است. امروزه کاشی و سرامیک و به خصوص پرسلان‌ها در ابعاد متنوعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به ابعاد فضای مورد نظرتان اندازه کاشی و سرامیک را انتخاب نمایید.

توصیه حرفه ای‌ها در زمینه انتخاب ابعاد کاشی و سرامیک:

اگر فضای شما کوچک است سعی کنید اقدام به خرید کاشی و سرامیک در ابعاد بزرگ استفاده نمایید. ابعاد این این نوع کاشی و سرامیک باعث بزرگتر جلوه دادن فضا می‌شود و این جلوه در فضاهای کوچک بسیار کارساز است.

لعاب کاشی و سرامیک

نکته مهم دیگر در خرید کاشی و سرامیک لعاب کاشی و سرامیک است، این لعاب در انواع مختلفی وجود دارد که نوع براق آن مناسب است استفاده در دیوارها می‌باشد. بسیاری از سرامیک با لعاب براق در کف ساختمان‌ها نیز استفاده می‌کنند اما توجه به این نکته ضروری است که لعاب براق باعث ایجاد کمترین اصطکاک میان کف و اجسام روی آن می‌گردد در نتیجه بسیار لیز بوده و استفاده از آن در مکان‌های پر تردد منجر به سر خوردن افراد شده و ممکن است پیامدهای جسمی در پی داشته باشد، به خصوص برای کودکان و افراد مسن که در حفظ تعادل خود ناتوان هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *